Pierwszego dnia (02.09.2022) objawienie tegorocznego festiwalu Cannes, młoda i piekielnie utalentowana Aleksandra Terpińska i jej Najpiękniejsze fajerwerki ever, rewelacyjny Grzegorz Damięcki w 60 kilo niczego Piotra Domalewskiego, reżysera najlepszego polskiego filmu 2017 roku, Cichej nocy oraz Amerykański sen, który pokochali widzowie Warszawskiego Festiwalu Filmowego, wyróżniając go Nagrodą Publiczności.
Drugiego dnia (03.09.2022) w zestawie znajdą się aż cztery filmy! Więzi, krótkometrażowy dokument Zofii Kowalewskiej, który podbił świat i znalazł się na oscarowej shortliście, Ja i mój tata – zabawny i wzruszający film Aleksandra Pietrzaka z rewelacyjnymi rolami Łukasza Simlata i Krzysztofa Kowalewskiego, Baraż Tomasza Gąssowskiego, czyli najlepszy aktorski krótki metraż Warszawskiego Festiwalu Filmowego oraz Nazywam się Julita – poruszający film z Aleksandrą Konieczną i Martą Ścisłowicz w reżyserii Filipa Dzierżawskiego, reżysera głośnego dokumentu Miłość – to polskie perełki krótkiej formy.
W III zestawie (04.09.2022) Najlepszych polskich krótkich metraży 30’ znajdą się dwa dokumenty i dwie fabuły. Będzie szalona opowieść o bardzo nietypowym domu wariatów
z dużą dawką absurdu, czyli film Atlas Macieja Kawalskiego – aktorski popis Tomasza Kota i Mariana Opani; Pars pro toto, a w nim legenda polskiego kina, Jerzy Radziwiłłowicz jako Zdzisław Beksiński w poruszającej historii nieoczekiwanej przyjaźni samotnego mistrza z młodą kobietą. Zobaczymy również jedyny polski dokument, który znalazł się w konkursie krótkich filmów na Sundance Film Festival 2018, czyli Wolta Moniki Koteckiej i Karoliny Poryzały, w której reżyserki zapraszają nas do świata młodych konnych gimnastyczek; oraz wywołującą na przemian łzy śmiechu i wzruszenia Euforię Natalii Pietsch – historię dwóch kobiet żyjących tą samą pasją, czyli przygotowywaniem swoich pudli do psich pokazów piękności.
Komentarze