Opowiedzieli oni o swojej pracy, ale przede wszystkim o powodach, dla których z niej ostatecznie zrezygnowali. Można je określić wspólnymi słowami: wątpliwości moralne i etyka. Wraz z badaczami i lekarzami, przekonują oni bowiem, jak bardzo szkodliwe są media społecznościowe i wszelkie serwisy, które miały ułatwić i uatrakcyjnić nasze życie.
W dokumencie eksperci ds. technologii tłumaczą widzom, za pomocą jakich środków twórcy aplikacji uzależniają nas od gapienia się w ekrany i w jaki sposób zarabiają na nas pieniądze. Do pracy nad filmem zaangażowani zostali eksperci z wysokiej półki, między innymi Tristan Harris (były etyk projektowy Google'a), Aza Raskin (jeden z założycieli Mozilla Labs) i Shoshanna Zuboff (profesorka Harvardu zajmująca się m.in psychologią technologii). Posługując się własnymi doświadczeniami i wynikami badań metodycznie kreślą przed nami obraz świata, w którym z powodu mediów społecznościowych jesteśmy coraz bardziej smutni, zagubieni, niepewni samych siebie i poróżnieni. Niby wiedzieliśmy to wszystko już wcześniej, ale film raz po raz podrzuca nam obrazowe porównania lub ciekawe statystyki, które w jakiś sposób zaskakują.
Komentarze