Jak przedłużyć ważność Karty?
Ważność Karty można przedłużyć przez osobistą wizytę w Urzędzie Miasta lub przez przesłanie niezbędnych dokumentów za pośrednictwem platformy ePUAP. Gdy mieszkaniec będzie chciał wydłużyć ważność Karty drogą tradycyjną, należy ze sobą zabrać kserokopię pierwszej strony PIT za ubiegły rok, potwierdzającą, iż rozlicza podatki w Łukowie. Dokumenty te przyjmują pracownicy Punktu Obsługi Interesanta (pokój nr 19 na parterze budynku przy ul. Piłsudskiego 17). W przypadku gdy mieszkaniec miasta rozlicza się w sposób elektroniczny, oprócz pierwszej strony PIT niezbędne będzie też załączenie Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO).
W przypadku mieszkańca wnioskującego o przedłużenie Karty dla dziecka, do wniosku należy dodatkowo dołączyć ksero/skan aktualnej legitymacji szkolnej lub studenckiej, a w przypadku rodzin zastępczych i rodzinnych domów dziecka ksero/skan odpowiedniego postanowienia sądu. Powyższe dokumenty wymagane są także w przypadku osób, które po raz pierwszy chcą wyrobić Kartę.
Dlaczego należy przedłużyć ważność Karty?
Zgodnie z regulaminem Karta jest wydawana na czas określony do końca kwietnia następnego roku, czyli do momentu, gdy mija czas na rozliczenie podatku za poprzedni rok. Taka konstrukcja sprawa, iż z Karty i z ulg korzystać mogą mieszkańcy płacący podatki na miejscu, a nie w innych miejscowościach.
Wcześniej - z powodów epidemicznych - burmistrz Łukowa w trosce o zdrowie mieszkańców, chcąc uniknąć konieczności bezpośredniego kontaktu między ludźmi w obliczu dużej ilości zakażeń na koronawirusa SARS CoV-2, dwukrotnie przedłużał ważność wszystkich Kart odpowiednio do 30 kwietnia 2021 i 30 kwietnia 2022 r. Teraz, po ustabilizowaniu sytuacji epidemicznej w mieście i kraju oraz chęci powrotu do normalnych zasad (tj. opisanych w regulaminie) funkcjonowania Łukowskiej Karty Mieszkańca, Miasto chce na nowo uściślić funkcjonowanie systemu.
Czy wszyscy musza przedłużyć Kartę?
Obowiązek przedłużenia ważności Karty dotyczy tylko osób, które wyrobiły ten dokument w latach 2019-2021. Osoby te - chcąc nadal korzystać ze zniżek oferowanych przez miejskiej jednostki - zapraszamy do odwiedzin Urzędu Miasta i przedłużenia ważności Karty o kolejny rok, czyli do 30 kwietnia 2023 r. Natomiast w przypadku osób, które wyrobiły bądź przedłużały ważność karty mieszkańca w 2022 r., ważność karty zostanie automatycznie przedłużona do powyższego terminu - 30 kwietnia 2023 r.
Czy przy przedłużaniu ważności Karty, trzeba wymienić plastikowy dokument?
Nie. Przedłużenie ważności Karty odbywa się przez administratora w Urzędzie Miasta Łuków poprzez specjalne oprogramowanie komputerowe.
Czy przedłużenie Karty jest bezpłatne? Jak korzystać z Karty?
Tak. Łukowska Karta Mieszkańca wydawana i przedłużana jest bezpłatnie. Karta wydawana jest imiennie i może być użytkowana tylko przez osobę, której została wydana. Jest ważna z dowodem osobistym, a w przypadku dzieci i młodzieży z legitymacją szkolną/studencką. Karta nie jest kartą kredytową, płatniczą, bankomatową, nie zastępuje też żadnej formy płatności.
Komentarze